VOOR DE CREATIEF

Natuurlijk, als creatief controleer je zelf jouw creaties en stuur je opdrachtgevers een offerte. Want je bent prima in staat om de benodigde input te verzamelen en de inkoop van fotografie, drukwerk en media zelf te regelen. Vaak kom je wel wat tijd te kort en schiet het onderhandelen voor de beste prijs er bij in. Er komt ook zoveel bij kijken. Het opstellen van de planning en deze bewaken is noodzakelijk, want efficiënt werken is belangrijk, tijd is geld. Hoewel, loop je in op de planning, krijg je de opmerking dat er nog fouten in de opmaak zitten en dat ze nog geen aangepaste offerte hebben ontvangen. Ja zeg, twee handen, hallo. Het redigeren van die tekst was wat onderschat, dat wel. Je dacht tijd en geld uit te sparen, maar resultaat is dat de planning en budget zijn overschreden. Besteed daarom je uren efficiënt, aan dat waar jij bekwaam in bent en ook graag tijd in steekt. Voor de overige taken schakel je een projectmanager in, natuurlijk wel één die B•kwaam is…!

goede redenen

  • aanvragen offertes & onderhandelen om tot de scherpste inkoopprijs te komen
  • maken en bewaken van planningen om deadlines te halen
  • nakijken van opmaak mbt tekst, huis/projectstijl en communicatiedoelstellingen om fouten en onnodige correctieronden tegen te gaan (lees: irritatie voorkomen)
  • aandragen en inschakelen benodigde specialisten
  • uitbesteden van werkzaamheden waar je minder vaardig in bent, zoals bijv. (drukwerk)inkoop, coördineren, onderhandelen.
  • uitbesteden van werkzaamheden vanwege een gunstiger uurtarief
  • om zo geld en tijd te besparen, een mooi resultaat te behalen en een tevreden opdrachtgever te hebben!